Fotografie (obrázky)
Zvláštní kapitolou jsou fotografie. Mimochodem, všimli jste si, že lidé takřka bezmyšlenkovitě přijali volně přeložený název „Pictures“, který se v Česku uvádí jako obrázky, přitom 95 procent objemu „Pictures“ tvoří fotky, nikoliv ručně malované obrazy (obrázky)?
Všechny fotografie vyhledávače hodnotí dle alternativních popisků (tagů „alt“), nejsou tedy pro ně podstatné samotné barvy pixelů na určité ploše, nýbrž text za alternativním tagem. Nesmíte na tento fakt zapomínat. Při ukládání fotografií na webové stránky je nejprve výstižně pojmenujte a poté vyplňte alt text. Např. jestliže prodáváte jízdní kola, měl by název fotky znít třeba „detska-kola“. Názvy raději bez diakritiky a s pomlčkou, nikoliv s podtržítkem, a text tagu (popisek)už můžete psát s diakritikou.
Objem a rozvržení klíčových slov
Každá stránka vašeho webu by měla obsahovat dvě až tři klíčová slova pro vyhledávač Google, která tu můžete několikrát opakovat. Na dalších stránkách slova obměňujte vhodnými přívlastky, tedy např. na hlavní straně může být uvedeno „dámská kola, pánská kola, elektrokola“ a na dalších podstránkách „horská kola, silniční, treková, příslušenství ke kolům, náhradní dily, nosiče, brašny, vidlice rámy, “ atp.
U veškerého sortimentu zboží používejte jednoznačné názvy, které jsou jak pro vyhledávače, tak i pro zákazníky srozumitelné. Tedy např. u dámského trekového kola s názvem ELENA uvádějte nadpis ve formě „ELENA – dámské trekové kolo“. Kromě vyhledávače Google se takové názvy generují i do srovnávacích webů, jako jsou Heureka, Zboží, apod.
Platnou zásadou k úspěchu jsou také délky textů popisků. Krátký a výstižný je mnohem účinnější, než nepřehledný zdlouhavý. Úvodní stránka webu by neměla obsahovat text delší než zhruba 1900 znaků (20 řádků). Barvu fontu se doporučuje pouze sladit do jednoho odstínu, pro vyhledávače je ideální černá. Každou změnu barev a vícebarevný text vygeneruje vyhledávač jako zbytečně dlouhý a nepřehledný XHTML kód.