Co v inzerátu?
Nejfrekventovanějším a nejpoužívanějším oslovením firmy je skrze inzerát. Důležitý je název firmy, může být i stručné představení. Dále pak název pracovní pozice, stručně definovaná pracovní náplň, požadavky na uchazeče obsahující nejvyšší dosažené vzdělání, dovednosti či schopnosti, praxe, typ a velikost úvazku (je pouze pracovní poměr na základě jmenování nebo smlouvy, poté na zkrácený úvazek, stále a chybně se v inzerátech uvádí hlavní a vedlejší pracovní poměr). Atraktivnější nabídkou se automaticky stává inzerát obsahující případnou odměnu za pracovní výkon.
Pokud odměnu do inzerátu neuvedete, chápeme, že je to třeba i konkurenční tajemství firmy, jenže potencionální zájemce váš záměr zřídkakdy pochopí a spíše se zalekne. Lze uvést nejrůznější druhy benefitů a hlavně kontakt plus dodání požadovaných dokumentů. Nezapomeňte na časové rozmezí, dokdy se vám uchazeči mohou ozvat, než uzavřete výběrové řízení. Není od věci uvést nástup do práce. Vytvoření představ je důležité a dodává uchazeči pocit jistoty. Pro společné rozčarování obou stran uveďte místo, kde je vaše sídlo a daná práce vykonávána. Pochopitelná je správná gramatika, grafická úprava, logo a barva. Můžete se pokusit o tykání, inzeráty mají velice různé podoby. Stručné, sáhodlouhé nebo ideální délka, je to už jen na vás.
Dávejte si pozor na diskriminaci
Napíšete-li, že jste mladý kolektiv, který je temperamentní a kreativní, věřte, že se jedná o diskriminaci. Nemusí se jednat pouze o diskriminaci pohlaví, náboženství, rasy, vzdělání atd. Jedná se o diskriminaci nepřímou, kterou zkušený člověk pozná ihned. Když do svého týmu přijmete staršího zaměstnance, už v inzerátu nebudete moci uvést, že jste mladý kolektiv. Pokud pro to máte logické důvody dávající smysl a jste schopni si je i legislativně obhájit, pak je to v pořádku.